Redan vinter

Var ute och gick runt Spikön med Sara, ungarna och hundarna. Hade satt på mig vinterjackan och vantar, men jag frös, fan vad jag frös! Och när vi matat ankorna började det dugga och det gjorde ju inte saken bättre. Gick hemåt och nu sitter jag här med lite ångest över hur jag ska klara vintern. Först hoppade vi över sommaren och nu har vi uppenbarligen hoppat över hösten med, för såhär kallt kan det väl inte vara i september? Appen på mobilen säger 7 grader och det är minst sex månader kvar tills det vänder igen.

För att få något hopp längtar jag nu till julen när man kan julpynta och greja och allt blir så mycket mysigare, och känns så mycket varmare. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0