Halsfluss

Jag försover mig såklart andra dagen i skolan också. Hade typ någon lära-känna-ettorna-dag. Var inte helt pepp, men efter några timmar hade vi faktiskt sjukt kul, och självklart vann vi också!

Efter skolan hade jag seriöst samtal med pappa för att försöka ordna upp saker och ting där, och sen stack jag och träffade Robin :) Kände av lite halsont och klagade på det, men trodde det ine var något speciellt.

I morse vaknar jag tidigt som fan av att jag har så fruktansvärt ont i halsen. Kan inte svälja, inte röka, inte svälja tabletter eller dricka vatten. Mina mandlar är så stora att jag knappt kan andas heller. Ringer till nån medicintelefon för att fråga om jag kan ta min brorsas tabletter mot halsfluss som han hade för inte så länge sen, nej då, inte att rekommendera. Ringer vårdcentralen för att få en tid där, men nej då, självklart inte öppet. Ringer jourcentralen, men med min vanliga tur får jag prata med en jävla surkärring. "Nä, du förstår ju att du inte kan göra ett test försen du har haft lika ont i halsen i tre dagar." Jag sa till henne att sist hade jag bara ont ett par timmar innan jag fick tabletter, och då var det inget snack om saken. Försökte även förklara att det inte är bara ont i halsen, för jag är aldrig sjuk, och jag har aldrig haft ont i halsen förutom när jag hade halsfluss sist. Jag blev förbannad och sa till henne att jag skiter i att boka tid och drar dit ändå om hon ska vara så jävla omständig, så det är precis vad jag ska göra efter jobbet idag. Hoppas pappa är hemma så han kan köra mig.

Jag har inte tid att vara sjuk, och verkligen inte i något så töntigt som halsfluss.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0