Råttjobb

Somnade hos Robin igår, och att gå upp när klockan ringde sju var ju bara att glömma. Sov från och till, tills klockan blev kvart i nio och jag ragglade ner till jobbet. Tina kommer och säger att det ligger en halvdöd kloakråtta på andra sidan vägen, självklart får vi för oss att vi ska rädda den. Går ut med plastlåda och lock i högsta hugg för att fånga in stackaren, den låg i solen och var nästintill död typ. Svansen var typ torkad och ena ögat var borta. Efter ett utfall fick vi in den och gav den vatten, mat och gurka. Han drack konstant i fem minuter när han fick det, helt uttorkad. Till slut fick han i sig lite gurka och även lite frön. Korv med bröd, äpple och choklad fick han också. Värsta lyxhotellet ju! Efter ett par timmar var han bra mycket piggare och vi beslöt oss att sätta in ett litet hus till honom, och när jag petade lite på honom vänder han om, flyger mot mig och försöker hugga mig i handen. Det var en jävla tur att jag var snabbare än råttjäveln och undvek typ rabies och allt vad dom har. När dagen börja gå mot sitt slut var råttan piggare än någonsin och jag och Tina bestämmer oss för att släppa ut den i frihet igen, så går iväg till parken och ska släppa ut den. Vad gör han? Jo, han hugger mot oss två gånger utan att vi ens rört honom. Det är tydligen så kloakråttor visar sin tacksamhet :/

Men iallafall, vi räddade ett liv, och även om det var en kloakråtta och jag tvättade mig med desinfektionsmedel så fort jag gått förbi honom, han försökte smitta mig med rabies och var allmänt otrevlig, så var jag lite sugen å att ta med honom hem :)

Snart kommer Linda hit, vi ska ner till Göteborg och ha jävligt kul. Exakt var vi ska har vi nog ingen aning om. Men sånt brukar alltid lösa sig!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0