Stuttan, skottlossning och tjocksockar

Mitt hår är nyfärgat och jag är orange i hela ansiktet, öronen och nacken. Snyggt! Men håret blev bra! Dock lite mer åt det lila hållet än vad jag hade tänkt mig, men vafan.

I lördags var det jobb, sedan skulle jag och Linda dra till Göteborg för att träffa Tommy (från andra sidan Sverige som jag pratat med i ca 6 år på msn och aldrig träffat) och Per. Med min vanliga tur slutar ju inte allt som det ska. Bussen som skulle gå tjugo i gick istället fem i halv, och bara för att jag har minne som en guldfisk missar vi såklart den. Jag ringer Mathias och hoppas på hjälp, och som den helt underbara person han är kör han såklart oss till Göteborg. "Känner du till Göteborg?" "Jafan, det är inga problem, vi hittar dit." Ja, två och en halv timma senare är vi äntligen framme på hotellet vi skulle till och träffar Tommy och Per. Jag hade varit så sjukt nervös innan så jag bara hade lust att hoppa av i typ Edet, men självklart var det ingenting att oroa sig för :)

Vi stack in till stan och började kvällen på Respekt, som var sådär kul ställe, men hade riktigt kul ändå, dock smått oroande när ryktet om att en vakt utanför blivit skjuten i ryggen. Som tur var var det bara ett rykte och ingen hade blivit skadad. Ändå mindre kul att någon skjutit utanför, strax efter vi kommit in.
 
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=437686&ref=rss

När vi tröttnade på Respekt stack vi vidare mot Razzia som vi hade väldiga probelm att hitta till. Inget vidare ställe det heller så närmare fyra-tiden stack vi till den smutsigaste Donken jag någonsin varit på och käkade pommes innan vi tog taxi till hotellet för att sova.

Jag och Linda kom inte in på hotellet för den sura gubben i receptionen, och efter mycket tjöt och velande hur vi skulle göra bestämdes det iallafall att vi skulle tillbringa natten i bilen, så jag och Linda lade oss tillrätta, tack och lov hade dom täcken liggandes i bilen! När vi precis fällt sätena och bäddat ner oss går larmet på bilen, och panik löses ut, min vanliga tur :P Tommy fick ordning på problemet och strax kommer både han och Per ut, med packade väskor. Vi blev djupt förvirrade och undrade vad som hände. "Vi tänker inte sova på det skithotellet!" Det är vad jag kallar underbara människor. Lite trängre i bilen, men hur mysigt som helst. Vi frös, satte på värme, blev varma, stängde av värmen, det blev kvavt och vi öppnade fönster, det regnade in och vi somnade. Vaknade vid tio-tiden och upptäckte att Linda försvunnit, hon hade tydligen svårt att sova och tagit bussen hem vid åtta.

Checkade ut hotellrummet och drog för att käka pizza och sedan bege oss hemåt. Jag missade första bussen, Felizhia kom och jag missade såklart andra också. Blev förbannad och drog hem till Felizhia för att ta en dusch och få låna väldigt mycket varmare kläder, för att sedan hinna med tredje bussen hem. Upp till mig och bytte kläder innan jag tog första buss hem till Robin för att se Sagan om Ringen-filmerna. Jag somnade såklart väldigt fort och missade det mesta, men vaknade sedan till liv igen och hann med ett par timmar film till innan jag däckade totalt.

När jag vaknade i morse har Robin såklart åkt iväg för att jobba, så sjukt pinsamt för min del när jag kommer upp och inser att jag inte är ensam utan Robins mamma är hemma och jag inte har en aning om vad jag ska göra. Precis när jag bestämde mig för att gå hem smsar han och säger att han snart är hemma, tur för mig. Däremot berättar han att jag pratade i sömnen inatt, inte ovanligt, men inte så jävla kul att få reda på vad jag sagt alla gånger. Jävla han! Lite mer film, pizza, promenad med hunden och Hem till Midgård innan det är Robins tur att somna och jag går hemåt. Sleten som jag är träffar jag såklart massa folk vid Shell, min vanliga tur.


Jag har däremot älskat den här helgen väldigt mycket. I Umeå säger man inte raggsockar, utan man säger tjocksockar, och dom säger inte kolsyrat vatten utan ploppavatten, hahahahaha! Och dom har mobbat oss sjukt mycket eftersom om vi inte hör säger vi haa?

Nu är jag väldigt tveksam på om mina resepengar ska gå till Bulgarien i september iallafall, jag tror det blir en resa till Umeå. Eller vafan, båda två låter ändå bäst.

Nu har jag käkat massa ostbågar och druckit massa vatten, så ska lägga mig i soffan, glo på tv och sen somna. Underbart!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0