20 juli - Fallens dagar avklarat

Ja, Fallens dagar har ju en förmåga att inte alltid gå riktigt som den ska. Typ '06, - Tingvallavägen 8 E, balkongen längst upp i hörnet, - psykokille som är förlovad med sin hund osv. Denna helgen var ingen katastrof, men jag får aldrig ut det jag vill av just Fallens dagar. Deprimerande.

Fredagen var lugn, jag, Jimmy och Alva stack hem till Johan där även Robin befann sig och typ gjorde ingenting, sedan stack vi ner till stan och kikade runt lite halva kvällen. Det var riktigt mys faktiskt :) Väl hemma på kvällen var jag tröttare än någonsin förr och somnade över Jimmy i soffan fram och tillbaka i typ en timma innan jag kröp ner och la mig på en madrass.

Idag började som alla andra lördagar under Fallens dagar. Visserligen utan baksmälla första gången på flera år. Däremot gjorde det väl ingen större skillnad eftersom jag var så trött att jag blev orolig för att jag inte skulle överleva första minuterna. Lina kom hit och vi packade och knödde in typ allt vi någonsin sett i hoppningsväg in i bilen, gick en promenad till Hansenplatsen eftersom vi själva inte fick plats. Tävlingen gick fint, även om man får leva med riktiga puckon i kaninhoppningen med. Jag kan bli så förbannad ibland alltså.

Vi blev klara redan vid 4 och var hemma strax innan 5. Jag och Johan gick till Max och köpte mat och sedan hem till han, inte långt efter kom även Thonie, Palle, Jimmy, Jocke och Alva med. Stan och kikade runt lite, tröttnade på regnet och gick till Sand. Det var inte mycket bättre där så efter ett par timmar avbröt jag och Johan den vistelsen och tillbringade några timmar på en mur vid kanalen och pratade om livet.

Det blev ösregn och jag började vandra hemåt eftersom jag var trött och frös. Jag var helt genomblöt utanpå, det blev fuktigt inuti, skorna blev sjukt blöta och vattnet plaskade mellan tårna och skorna blev så tunga att jag knappt orkade lyfta fötterna. Nu är jag gött sugen på en dusch och sedan massa sömn. Jag får se hur det blir med det.



Jag saknar dig, mer än vad jag någonsin kunnat föreställa mig. Vad var det som hände?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0