6 juli - Alingsås '08

Nu är Alingsås över för den här gången, och jag är lika trött som alla andra söndagar jag har kommit hem därifrån. Helgen har varit kaos, vad annars? Men helt underbar. Jag bara älskar Alingsås. Men som vanligt, ingenting slår Alingsås '06.

På torsdagen packades det sista och jag stack till Christin för att packa bilen. Vi knödde och knökade allt vad vi kunde, men det slutade med att vi satt som packade sillar hela resan. Och så jävla varmt också :S Vi kom fram, grillade lite, drack lite och bara softade. Träffade Kristoffer och folken och stack och badade med dom på natten, sedan en liten bilresa där vi inte gjorde något speciellt, innan vi stack tillbaka till campingen vid 4-tiden och sov.

Vaknade kvart i 08 fredag morgon av att Carina gapade på Niklas på utsidan av tältet, lagom roligt. Lyckades somna om någon timma innan jag vaknade av världens jävla värme i tältet, vad har jag gjort? Jo, ställt tälthelvetet i morgonsolen. Lyckat. Exakt vad vi gjorde hela dagen minns jag inte, men vi kikade på kaniner, jag blev kär på nytt och drömmer om ett hus där jag kan ha mina kaniner igen. Saknad. Det blev några timmar på stranden för mig, Lina och Julia eftersom det var sjukt varmt, men sedan tröttnade jag som vanligt och tillbringade resten av tiden på campingen. Lite grillning och drickande.

Vi blev bjudna på party borta vid McDonalds (vi hittar bara dit och till ICA Maxi, så det var väl tur det), så jag, Christin, Lina, Rebecka, Sandra, Julia och Daniel stack dit. Helt sjuk kväll och det slutade med att Rebecka var sjukt full och spydde som en gris. Jag bestämde mig för att få henne tillbaka till campingen och ringde Lina så hon fick hämta henne. När Lina väl kom märkte vi att Becca inte bara behövde någon som kunde se till att hon kom hem, utan även någon som kunde bära henne, för hon var en bra bit bort från sitt medvetande. En promenad som tar cirka 15 minuter tog oss 2 ½ timma med henne. Jag fick nästintill bära henne hela vägen, vi blev stoppade av polisen och det var ett under att hon inte hamnade i fyllecell. När vi väl fått henne i säng var jag så otroligt trött att jag somnade ganska snart, även denna kvällen runt 4-5.

Lördag morgon vaknade jag som vanligt av den jävla solen. Jag hade Christin som inneboende så vi gick ut och la oss i skuggan för att få sova men nej då, självklart somnar man inte om. Dagen tillbringades på stranden med Niklas, Stockholm, Marcus, Alex, Lina, Rebecka och Linda, öven Niklas hund fick äran att följa med. Dusch och fixning, vi pallade inte grilla utan gick till McDonalds och käkade mat med Lina, Sandra och Daniel. Mys. När vi var klara ringer Åsa och ber oss komma tillbaka, för Rebecka är medvetslös och dom väntar på ambulans. Stack dit men ambulansen hade redan åkt. Det var kaos på campingen och världens sötaste Lina var helt förstörd. Partytältets ägare hade nån jävla dramahelg så där blev det seriösa samtal med ett antal fulla människor som grät. När de flesta hade kommit i säng visade sig att Anders hade spytt ner sitt tält vilket var mindre kul för hans flickvän osv. Tillslut tröttnade vi och gick till Statiol för att köpa ostbågar. Lika mycket drama där men andra människor då. Mordhot osv. Jag blev trött och vi gick hem och sov. Strax över 5. Underbara helg.

Jag var överlycklig när jag vaknade och insåg att jag varken var kokt, stekt eller grillad utan att det regnade ute. Mindre lycka var det när pappa kom och väckte mig för att vi skulle hem. Bara att packa och åka. Var på utbildning för det där jobbet på Alltsite, jag fick det och börjar redan i morgon, Jag är nervös!


Kommentarer
zandra

Jo jag håller med, men jag tror jag vet vem de är som har skrivit komentaren med :S

2008-07-08 @ 12:29:22
URL: http://zandrajanetzky.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0