Jag har blivit sysslingmamma!

Igår ville jag inte gå upp ur sängen och kom försent till skolan, men bara en lektion. Fick reda på att jag ska ha prov i matte nästa onsdag. Kapitel två, där jag gjort åtta uppgifter, av närmare hundrafemtio tror jag. Bara att plugga.

Efter skolan bar det av till Robin där vi kollade på "Den modiga lilla brödrosten", med Kim och Niclas, som faktiskt var en sjukt bra film :) Sedan käkade jag glass och somnade, vilket var jävligt illa planerat.

Vaknade flera gånger under natten i panik och trodde jag hade försovit mig, usch. När jag väl vaknade i rätt tid och kom upp så var jag mest en alien. Efter en dusch var jag något piggare men fortfarande halvdöd. Stog och gjorde mig i ordning när Robins jävla badrumslampa pajade. Kul. Det slutade med att jag fick sminka mig med en ficklampa i ena handen och mascaran i andra. Väl på jobbet träffade jag Fredrik och han räddade min dag. Tack vare honom fick jag mer gjort än jag får själv (inte konstigt) och helt underbar människa. Jag längtar redan till de närmaste fyra veckorna på jobbet.

Kom hem, nästintill död. Tog fram matteboken för att börja lära mig, insåg att jag var hungrig, åt, öppnade matteboken, mamma ringde och pratade med henne en halvtimma, satte mig vid matten, kom på att jag var tvungen att röka, rökade, gick tillbaka till matteboken, började räkna, blev förbannad för att facit är schizofren, fortsatte, blev ännu mera förbannad på facit, rev sönder dom sidorna jag räknade och nu sitter jag här. Jag hatar matte.

Fick precis reda på att Anna-Karin har fått en liten bebis alldeles nyss! En tjej blev det, som vägde 4270 gram. Grattis till dom :) Och grattis till mig, det innebär ju att jag blivit sysslingmamma! Visste inte ens att det ordet fanns, men det är tydligen vad jag är nu för tiden, tufft!

Och idag är en väldigt speciell dag, för världens underbaraste Christin fyller 18 år! Grattis! <3

Nu ska jag sova, gött deprimerad på detta just nu.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0