Kaoskväll på Backstage

Nu har jag kommit hem från en styrelsekurs hos Lina, det var precis vad vi behövde. Vi har alltid tyckt att allting fungerar bra, men innan vi satte igång satt vi och pratade om det, och det visade sig att egentligen är det ingen som har någon koll på någonting.

Gårdagskvällen var lite av en katastrof, men hade så sjukt kul ändå.
Det började med att direkt när jag slutat jobba skyndade jag mig hem, duschade och gjorde mig i ordning och stack till stan och mötte Marcus, Angelica, Viktor, Anna och Sandra, och vandrade vidare mot Olearys. Väl där visade det sig att vi inte fick komma in fast vi hade bokat bord för att det var 21-årsgräns.

Vi stack bort till Sandra och såg matchen tillsammans med pizza, det var lycka när vi vann med 4-1. Drog ner till Strandgatan en sväng eftersom alla var så fruktansvärt opepp på party efter maten. Satt där tills det stängde klockan tolv och alla drog hem.

Övertalade Sandra att dra med till Backstage som jag hade varit sugen på hela kvällen, och väl där började partyt. För party blev det!
Tio shotar och en hel del cider gjorde ju min kväll till smått kaos. Christin dök även upp helt utan förvarning och det var helt underbart, sedan även en massa andra kul människor.

När det var dags att gå hem var väl alla typ lika fulla, bara att Christin och Robin spydde ikapp, haha. Jag hade någon diskussion med någon afrikan när en full pappa av alla människor gick förbi.
Sedan tog det mig en timma och fyrtio minuter att gå med Robin från Backstage hem till mig, som i vanliga fall tar max fyra. Då var jag inte så lycklig.

När jag väl kommer hem och har gått och lagt mig ringer telefonen. Christian hade fått lite problem, åkt på stryk och stog nere vid resecentrum, så jag kunde inte med att skita i det så gick ner och pratade med honom i cirka en timma innan han fick tag på skjuts och åkte hem.

Att jag någon gång skulle ha någon kontakt med människan igen trodde jag verkligen inte eftersom vi aldrig träffats innan, men fick ett sms 04:46 där det stog "Tack så mycket för att du ställde upp för mig. Ringer dig i morgon. Kram". Och tro det eller ej, men han ringde. Killar slutar aldrig förvåna mig.



I morse vaknade jag vid halv elva, men var så jävla bakfull att jag inte kunde gå upp ur sängen försen kvar över tre, och då var det bara att duscha och åka till Lina. Jag hade dåligt samvete över att jag var fem minuter sen, men sedan visade det sig att Anette & Nathalie var typ 45 minuter sena och Karolina kom inte försen en och en halv timma efter avtalad tid.

Och Lina hade fixat tacos till oss alla, så gott var det. Jag kände att det var precis vad jag behövde en dag som den här.

Nu ska jag bara sätta mig och göra en betalningslista tills tävlingen i morgon och sedan sova hur mycket som helst. Halv åtta hämtas jag i morgon. På morgonen. På en söndag. Yes.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0