Tävling, avskedsfest och jordgubbspaj

Den där lördagmorgonen var kanske inte helt perfekt, men helgen hos Isabelle med tävlingar och trevligt folk, den var helt underbar! Det varvade lite mellan jättevarmt ena stunden och nästa spöregnade det och temperaturen sjönk 10 grader.

Lördagkvällen bar det av mot Göteborg för avskedsfest för Jonte som flyttar till USA i morgon, jag hoppas att han kommer få det bra där borta! Tro det eller ej, men det kommer faktiskt bli riktigt tomt utan honom..

Frida; Det var trevligt att.. eh, lära känna dig.
Jonte: MEN FÖR I HELVETE FRIDA! Jag ska inte dö om du tror det!! Fan, nu gjorde du mig nervös.

Men tänk om vi aldrig träffas igen? Jonte kanske skaffar fru och barn i USA och bestämmer sig för att stanna där. Han kanske älskar det och aldrig vill komma hem igen. Det återstår att se.



Söndagen var det tävling igen, det gick väldigt fort och när tävlingen var klar, prisutdelningen avklarad, släpet var packat, alla hade sagt hejdå och kollat så att ingenting var glömt, då var klockan bara tjugo i ett. Inte illa!

Gymmet det första jag gör när jag kom hem, och jag pallade hela passet utan att vila en enda gång. Att jag inte dog! men bra grejer är vad det är.
Jag tjötade med mig Robin ut för att plocka blåbär, men vi hittade inte ett endaste, så vi åkte till Ica och köpte jordgubbar och gjorde jordgubbspaj med vaniljvisp! Det var faktiskt väääldigt gott. Och enkelt, när vi väl kom på hur man skulle göra.

Såna här dagar behöver jag lite oftare.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0