Djures Rätt på Kulturkalaset


Djurens Rätt på Kulturkalaset



Trots att det har regnat i stort sett hela dagen, trots att jag har frysit en massa och även om jag har vart ganska seg i huvudet har det varit en bra dag. En riktigt bra dag också! Dom flesta (har jag ens träffat någon som är positiv till det här?) av människorna i min omgivning är så negativa när det gäller detta. Dom vägrar se hur världen ser ut, vägrar inse att någon måste göra något. Dryga personer som är tykna och jävlas, men inte kan inse att dom har fel.

Detta är lycka för mig.
Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.
Och jag försöker iallafall, och jag älskar att veta att människor lyssnar på vad jag har att säga, jag älskar att känna att personen jag pratar med faktiskt förstår vad det är jag vill komma till. Och känslan jag har när jag vet att jag har lyckats få någon att se hur det är, hur djuren har det från födseln, genom livet (liv?), på väg till och på slakterierna, att personen förstår och vill förändra - det är det bästa jag vet.




"För några munsbitar kött tar vi ifrån en själ allt solljus och det liv och den tid som den hade fötts till denna värd för att åtnjuta."
- Plutarchos, Grekisk filosof och historiker (45-120 e. Kr.)


Kommentarer
Anonym

fan du skulle stått här uppe i sundsvall med de där! på gatufesten! de va kuligt!

2009-08-17 @ 18:23:25
Frida

Det skulle inte vara helt galet :D Får ta det nästa gång!

2009-08-17 @ 18:54:28
URL: http://fridaxx.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0