Det sjunkande skeppet

Jag läser Katrins blogg, och jag kan bara inte sluta. Februari, januari, december, november, oktober, september. Hon är så skön!

Förutom det har jag käkat min egenlagade mat idag igen. Tredje dagen i rad och den blir så jävla mycket värre för varje dag som går. Jag ser inte fram emot i morgon.
När jag lagade den, i torsdags var den så sjukt god. Jag käkade tills jag inte fick ner någonting mer. Sedan var cirka 80 % (jag skojar inte) av grönsaksgratängen kvar, och eftersom den tog mig 2 ½ timma att laga och var så otroligt god bestämde jag mig för att frysa in den tillsammans med mitt egengjorda potatismos (potatismoset var inte så mosigt utan mest såsigt), för att kunna återuppleva den stunden igen.

Kommer till jobbet på fredagen, så sjukt stolt över min egengjorda matlåda. Dagen var som sagt på topp! Enda tills det var dags för lunch. För det första är micron på Fidos inte riktigt som den ska, så hörnena på maten kokade, medans jag fick hugga som fan för att få grepp om maten i mitten. När den väl var halv-varm så hade jag en deciliter vatten i matlådan. Det slutade med att jag slängde alltihopa.

När jag skulle äta här nyss, så slog jag ut hela matlådan på en tallrik och sedan in i micron. Efter 25 minuter på effekt 350 så var den inte isig längre, men kall. Och maten låg i mitten, medans det simmade runt massa vatten omkring. Såg ut ungefär som ett sjunkade skepp. Jag käkade lite grann men sedan fick jag inse fakta och det enda alternativet var att slänga det sjunkade skeppet.





Nu får jag sms av Robin. Här om kvällen satt vi hemma hos honom och kollade på en sjukt äcklig film. Jävligt äcklig var den också, och jag är så sjukt mörkrädd. Nu skickar han "come out come out, where ever you are! Im Charlie!" när jag sitter helt ensam. Så jävla kul man kan ha va! Sedan surar han för att jag inte tycker det var lika kul som han.


Nu ska jag lyssna på Kent - Utan dina andetag och sova. Försöka iallafall. Någon utan mina grannar har fest så det ekar över hela Tingvalla. Dom kan väl ändå hålla balkongdörren stängd..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0