Tisdag - sista dagen

Middag

Här är en bild från våran middag i söndags. Bakismat, nej nej. Lyxmat var var det var. Helt otroligt gott också!


Igår morse var jag lite trött, men gick upp, duschade, fixade lite. Helt plötsligt kommer Diva och Per inspringande. Yey, knackningsmetoden. Vi drar ut och åker lite skoter, så jävla underbart! 4 ½ timma och ca 13 mil. Självklart har jag världens träningsvärk i hela kroppen idag, kan inte röra mig utan att det smärtar, men det är det värt. Helt utan tvekan.

Vi åkte upp till utkickstornet på Selsknösen, det var högt som fan, och vi skulle klättra upp. Det var läskigt, men upp kom vi, kallt var det men jävlar vad häftigt!




Här är utsikten. Det snöade väldigt mycket så bilderna blev inte speciellt, men man ser iallafall.




Härligt var det,  jag älskar det!


Per

Per där uppe :)




Och jag, det blåste ganska bra. Jag ser ut som ett litet troll! Haha!




Och sen åkte vi hit, jag fattade ingenting först, jag såg inte en endaste ren, men helt plötsligt stod det en jävla massa renar där. Per uppskattade dom till cirka 1000 stycken, överallt var dom också!




Dom kom till och med fram till oss!



Det var en sjukt underbar liten resa, ganska lång var den, iallafall för mig. När vi väl kom hem var det bara att snabbt hoppa in i duschen och sedan gå bort till Stefan som skulle bjuda mig och Stuttan på middag. Han hade lagat någon slags filégrej till dom och vegetariska hamburgare till mig, med hemmagjorda potatisklyftor, körsbärstomater, stekta champinjoner/rödlök/paprika, bearnésås, någon mer sås och cola till detta. Gott var det! Och mätta blev vi också!

Efter detta var det dags att dra på hockey, där jag fick lektioner av Stefan på att förstå mig på detta spelet, nu är jag grym på det också.



Laget som skulle vinna vann, och sedan drog vi hem till Stuttan för att kolla på film och käka popcorn. Jag somnade strax efter att filmen hade börjat, så social vart jag den kvällen. Jag tror att jag behövde det iallafall.


Nu är det morgon igen. Tisdag morgon. Det betyder att ikväll är det dags för mig att åka hem, det vill jag verkligen inte. Jag trivs bra här. Väldigt bra! Det känns som om jag är hemma på något sätt. Underbart. Men jag har lovat mig själv att åka upp så snart jag bara har chansen igen!

Nu ska jag duscha, göra mig i ordning, packa ( :( ), städa upp lite här - det ser ut som ett mindre bombnedslag och sedan så hoppas jag att Per har vaknat tills dess, han jobbade natt i natt. Sedan får vi se vart dagen tar oss. Bowling blir det iallafall. Avskedsbowling, fan vad deprimerande..

JAG VILL INTE ÅKA HEM! :(


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0