025, 026 & 027

Nu är jag hemma igen, totalt slut.
Jobb hela dagen, det gick bra. Jag fick något ryck och bestämde mig för att göra om och möblera om hela lagret. Sagt och gjort. Bad André om hjälp eftersom jag inte är så stark och orkar lyfta allt.

Jag; Denna hyllan ska tömmas och flyttas hit, och det glasskåpet ska stå där. Det som står i glasskåpet ska stå i hyllan och detta ska flyttas hit, frysen ska stå här och bordet här. Förstår du?
André; Eh, nej, du är kvinna..
Jag drar allting en gång till.
Jag; Förstår du nu då?
André; Nej, du är fortfarande kvinna..
Jag; Skitsamma, jag förklarar under tiden.
Vi fortsätter greja och diskuterar om feminism och jämlikhet.
En stund senare..
André; Ska vi ha den hyllan och ha burkar med lock på?
Jag; Nej, jag tror att vi ska spara den till någonting viktigare.
André; Som vadå?
Jag; Typ, män...
André; Det är bra, vi ska sitta på en pidestal så kvinnor kan se upp till oss.

Och efter jobbet kom Sofia och mötte mig och vi gick till Mejeriet och drack varm choklad med grädde, och semla såklart. Gott!




Efter fikan så gick vi en liten promenad, och jag hade detta flytet. Jag tyckte det var bra, det tyckte inte Sofia för hon fick gå efter mig hela tiden. När vi väl hade hittat 025 fick vi gå tillbaka där vi kom i från för att se 026, och på vägen dit hade vi sett 027, så det var bara att gå tillbaka igen. Men flyt är vad det kallas. Sedan såg jag 029 tre gånger, det var inte kul.









Och så var vi och handlade lite, det är aldrig bra. Jag är så extremt fattig nu så jag börjar få panik..

Trött är jag också, funderar på att sova!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0