BlondinBella

Nu har jag suttit i 45 minuter och kollat igenom BlondinBellas tv-dagbok. Jag har aldrig följt hennes blogg, men kom in tidigare i morse och fick syn på inlägget "En debatt utan argument". Jag blir då förbannad. "Att använda djurens päls efter slaktning har alltid varit vanligt. Päls har varit ett plagg som har använts i århundraden för att hålla oss människor varma." säger BlondinBella. Hur uppdaterad är hon egentligen? Vi lever på 2000-talet. Idag finns det alternativ till päls.
"Åh, vad jag är avundsjuk på hennes päls! Hon ser ut som en levande isbjörn!" Seröst, vem vill gå runt med ett lik över sig? Vem vill gå runt och se ut som ett dött djur?

Varför har människan rätt att döda djur för våran egen vinnings skull? Varför dödar vi för päls när det finns alternativ? Varför dödar vi för köttet när människan kan leva på vegetarisk/vegansk kost? Varför är djuren värda mindre än människor?

"- Absolut bullshit, hon visar prov på okunnighet. Blondinbella är en bimbotjej utan hjärta, en lågstatustjej, säger Alexandra Leijonhufvud, förbundsordförande för Djurens rätt."
Tack Alexandra, tack!

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article4095533.ab


Kommentarer
Angelica

jag vet faktikskt inte vilken skola jag ska börja än , har inte bestämt mig än ..

2009-01-03 @ 21:51:23
URL: http://angelicajarleros.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0