Varför jag älskar mitt jobb





Jag älskar mitt jobb.
Ibland, som till exempel den här morgonen - älskar jag inte mitt jobb. På morgonen när man ska göra massa grejer och man är jättetrött, då är det inte kul.

Och sedan kommer någon in med en jättesjuk kattunge, som är så sjukt mager, som inte kan stå på benen eller hålla uppe huvudet med egen kraft, som bara ligger och är för svag för att röra sig. Som väger så lite, är så liten, full med mask och skabb, lämnad på någon lastbrygga och ingen tror att den kommer klara sig. Då gillar jag verkligen inte mitt jobb.
Men att stå och se på när stackarn dör, det går inte. Vi bäddade i ordning en bur, så hon kunde ligga skönt, tvingade i henne vatten med spruta, försökte göra rent lite i öronen. Mosade mjukmat och gav henne, hon blev piggare, mycket piggare. Nu, kanske två timmar senare har hon ätit sig mätt, fått i sig vatten, kan både stå och gå och har till och med bitit mig rejält i handen. Inga tvivel om att hon kommer klara sig - jag älskar mitt jobb.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0