Midsommar vs Nyår

Nu är håret färgat! Antar att det blir svart istället för brunt. När man är upptagen med annat är det lätt att glömma bort tiden och färgen satt i i cirka 2 ½ timma.

Jag ska försöka fortsätta övertala min morsa, men det går inte alltid så lätt. Det var lättare när jag var femton år gammal och dum i huvudet. Då fick jag skjuts i stort sett var jag ville. Vägrade hon köra fick jag tillslut som jag ville iallafall. Alltid. Varför är det inte så nu?
Jag är duktig, jag städar, jag diskar, jag handlar mat, jag är snäll, jag stör ingen. Men ändå vägrar hon köra mig på självaste midsommarafton. Den enda dagen på året det inte går några bussar när jag verkligen behöver dom. Jävla midsommar. Midsommar och nyår säger jag bara. Det värsta jag vet.

Nyår 04/05: Malma bygdegård med Christin, jag älskade det, jag älskade det och jag älskade det ♥
Nyår 05/06: Firades i en bil mitt ute i skogen, 5 personer var vi. Party? Nepp. Jag var nykter.
Nyår 06/07: Förfest hos Määttäs mormor. Själva tolv-slaget firades med Felizhia, min asfulla f.d granne och hans lika fulla kompis. Jag var nykter.
Nyår 07/08: Förfest i Brålanda, 6 personer, mellanfest hos Dahn, fyrverkerier i stan, Felizhia fick migrän, Hannes från Skåne gick vilse i Trollhättan och jag och Mulle åkte hem till han och popade popcorn i en liten kastrull med stort lock.
Nyår 08/09: Bra grejer, vattenpipa och Lipz med Christin. Fyrverkerier och Lipz igen. Mycket alkohol.

Midsommar '06: Tåget inställt, firade med Felizhia och Jimmy. "Redan hemma från midsommarfesten?" frågade Jimmy kl fem.
Midsommar '07: Kom inte till Lysekil, vägen översvämmad. Delade några flaskor vin, vider och öl med Felizhia. Däckade väl innan 12.
Midsommar '08: Supermys med dom bästa.
Midsommar '09: Käkar pencillin.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0