2-0, Olearys och Lipz med Ida

I onsdags och torsdags vart det ju jobb, trevligt!

Efter jobbet igår stack jag och Ida hem och gjorde oss i ordning, för att sedan dra till Olearys och kolla på matchen mellan Färjestad - Skellefteå och dela på en kanna cider. Det gick inte riktigt som planerat, utan vi började med att dricka första kannan, sedan blev det en andra kanna, och sedan kom även Marcus och Viktor. Vi träffade även Jocke och hans kompisar. Såg matchen (som förövrigt var väldigt tråkigt, det hände inte mycket) och drack cider.

När matchen var slut och Färjestad hade vunnit med 2-0 och jag redan var väldigt full kom någon med idén att dra till Lipz. Sagt och gjort. Där inne gick allt mest bara utför och jag var redo att gå hem redan vid 11 eller något. Det var lite party men vid kanske halv 1 var det dags att dra hemåt, och när jag väl lämnat av Ida så satt jag i parken och filosoferade lite, mest för att jag var för onykter för att gå. Mötte Jocke en sväng och sedan hem för att sova.

I morse var jag inte allt för pigg när någons klocka ringde halv 6. Trodde inte att det var sant..Det första jag frågade mig själv när jag vaknade var "vart gick det fel?"
Sen ringer Ida och är på topp "Hej hej! Hur mår du idag? Dåligt? Jag är hur pigg som helst!", medans jag bara ville sova i hundra år. Dagen har gått segare än någonsin, jag tror aldrig att jag varit med om en så seg dag förr. Helt sjukt. Jag är glad att jag har klarat mig från någon värre bakfylla iallafall.

Och trots att dagen har varit åt helvete, och att jag inte vill något hellre än att bara ta en liten paus från livet så fick jag reda på goda nyheter som borde göra mig glad. Gör mig glad då.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0