HELVETE!!!

"Välkommen till Fidos, det var Karin"
"Godmorgon Karin, det är Frida"
"Hej hej!"
"Jag vaknade nu. Det innebär att jag har försovit mig"

Det har Karin haft väldigt kul åt hela dagen. Jättekul.

Min lärare kom på jobbet idag och in och stog och pratade med min chef. Efter ett tag kommer dom fram till att min skolgång kan kvitta. Jag kan gå i skolan i tre år, med MVG i alla ämnen och 100 % närvaro. Mina betyg är inte värda ett jävla skit. Skolan har på något jävla sätt lyckats missa den enda kursen i hela jävla skolgången som jag verkligen behöver. Utan den kan jag inte göra mer än att mocka stallar i resten av mitt liv, fast att denna kursen som skolan har missat är obligatiorisk för att ens kunna jobba i en djuraffär.

Är det inte så jävla bra det kan bli? Den utbildningen går såklart att få i efterhand. Till en kostnad av bara 14 000. Hur i helvete har skolan tänkt det? Sarah som tog studenten i somras till exempel, har gått tre år på naturbruksgymnasiet med inrikning djurvård utan att ens få jobba i en djuraffär. Man får inte bli anställd om man inte har utbildningen. Utbildningen som enligt skolverket ingår i det gymnasieprogramet. Jag fattar inte hur skolan har kunnat missa detta.

Jag fattar inte hur våran jävla lärare har tänkt detta. Jag hopaps verkligen dom ordnar upp det, annars vet jag inte vad jag gör. Är så trött på Berit, jag har ingen aning om vad hun sysslar med. En 100 poängskurs som handlar om till exempel smådjur har vi gjort klart på kanske två veckor, medans en 50 poängskurs på hundar kan vi hålla på med i flera månader. Bara för att hundar är det enda hon kan, det enda hon bryr sig om. Att vi går ut med betyg som inte finns, det har hon ingen koll på. Att detta årets treor får plugga 24/7 för att läsa in kurser som hon har missat totalt att man måste ha för att kunna gå ur skolan.

Det här är fan inte sant, jag fattar inte att jag stannar kvar på det jävla stället. Helvete.


Jag och pappa (!) har lagat mat tillsammans idag. Tortillas, quornfärs, grönsakswok och salsa, så underbart gott! Fast jävligt starkt. Dock bara pappa som är svag. Nu ska jag ut och röka, funderar fortfarande på om det blir utgång ikväll, men det inte än hur det blir med det..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0