Farligt, farligt - Carmen

För ungefär tre år sen, precis innan jag flyttade tillbaka till Trollhättan, fick jag en kull mellan Zaya och Benji. Eftersom jag flyttade och det inte var något jag hade haft tanke på att göra när jag tog kullen var jag tungen att sälja ungarna. Fastade för en liten, som nya ägaren döpte till Carmen, så otroligt söt var hon.

Benji är en gammal underbar liten råtta som hela tiden rymde från sin bur, men aldrig gick utanför boden. En gammal gubbe som jag fick låna av Anette för att hon inte hade någon användning av honom, och nu i efterhand har det kommit fram att hon trodde han skulle dö när som helst pga sin höga ålder. Jag minns inte hur länge jag hade honom, men när jag flyttade tillbaka hit fick han flytta tillbaka till Anette. Han dog 8 år gammal.

Sen Zaya. Min älskade, älskade. Hatkärlek. Jag fastade för henne direkt och uppfödaren sa att hon var så fin, så snäll osv osv. Jag tog henne direkt. Det var min första hare, och självklart litade jag på uppfödaren. Jag har aldrig blivit så lurad i hela mitt liv. Det visade sig att kaninen knappt var värd att kalla dvärghare för hon var så ful, och aggressivare kanin har jag aldrig mött i hela mitt liv. Varje dag i flera år övervägde jag att avliva henne för att hon var så hemsk. Men jag älskade henne, mycket, och hon var det vackraste jag vet. Hon blev sjuk och dog för två år sen.

Iallafall, nu, utav en slump såg jag att ägaren till lilla Carmen ska sälja henne, farligt. Jag är så sugen, vill så gärna ha henne. Det lilla problemet som stoppar mig är att jag inte kan ha henne hemma för att pappa är så allergisk. Rooooooooooooobin?!? ♥


Östergårdens Carmen
Bild tagen från Saari's kaninuppfödning



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0