Jag vill inte gå upp ur sängen

Det här är inte naturligt.
Jag somnade inte försen strax efter halv fem i morse och nu ska jag gå upp. Hela lägenheten är iskall, får gå runt invirad i ett täcke med mina tigertofflor på fötterna för att palla vara uppe. Det är mörkt ute, det är blött och det är kallt. Jag tror inte människor är gjorda för att vara uppe då.
För några hundra år sen, vem ställde en klocka då? Man gick upp när det blev ljust helt enkelt, det tror iallafall jag.

Jag har galet ont i höften, jag är förbannat trött och jag undrar varför jag ens gör det här. Inte alls sugen på att vandra omkring utomhus en hel dag i regn och kyla, med skor som inte är helt vattentäta.

Skulle det inte vart så att jag lovat Natha att följa med hade jag gått och lagt mig igen..

Jag antar att det bara är att hoppa in i duschen, fixa i ordning dagens lunch, GÅ till Ica och köpa Redbull och GÅ och möta upp dom andra. Inte kul.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0