Sverige - Malta

Jordgubbspaj blev det till både frukost och lunch idag. Jag älskar det!

- 200 gram smör
- 6 dl mjöl
- 1 ägg
- 1 dl socker

Blanda ihop alltihopa, tryck fast allt utom lite i en form. Kör in den i ungen på typ 200 grader (jag har inte en aning egentligen, 200 blir bra. Ta ut den när den inte är kletig längre).

Häll i ungefär 500 gram jordgubbar, lite beroende på hur stor pajformen är. Ta resten av degen gör platta små långa grejer som du lägger över jordgubbarna, in i ugnen tills dom platta grejerna fått färg och inte är kletiga längre och VIPS! så har du en snövits-jordgubbspaj.

Fantastiskt gott.


Det blev lite skola, och sedan bar det av hem till Kenny för att se matchen, den sämsta jag sett i hela mitt liv tror jag. Var tvungen att ligga och läsa första Twilight-boken för att palla med. Sverige vann iallafall med 1-0 mot Malta. Nej, det var skit. Verkligen.

En sväng till Backstage för att spela lite. Jag förlorade allt, Robin gick plus sexhundra innan han spelade bort hälften av det.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0