Hyresvärd

Idag var våran icke så hårt arbetande hyresvärd här för att ÄNTLIGEN sätta in elementet i vårat sovrum. Det skulle fixas redan innan vi flyttade in lovade han, och nu har vi bott här 5 ½ vecka, men nu är det iallafall här.

Ibland när jag är på dåligt humör så blir jag lite otrevlig, och idag när herr hyresvärd kom plingade han bara på med hela jävla elementet utan att ha ringt eller någonting innan och jag tycker det är väldigt oseriöst. Iallafall fick jag honom att fixa elementet OCH att han kom tillbaka senare och fixade den trasiga elkontakten, satte upp alla termostater på elementen (kan numer själva välja hur varmt vi vill ha det, JIPPI!) och satte upp såna vita små plattor för hålen i väggen.

Nu är det bara en skåpslucka kvar samt att hyresgästföreningen ska få honom att dra av lite på hyran en månad i och med att det inte var flyttstädat när vi flyttade in och jag fick fixa allt själv. Hans svar var "vad tycker du jag ska göra åt det?". 
Är lite lätt trött på honom i nuläget.

Nu blir det att städa upp efter herrn som bara lämnade all skit efter sig och sprang in och ut med skor 37 gånger, samt tillaga någon form av käk (typ potatissalladen från den där burken i kylen).


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0