Lata jävla bussåkare

I och med att biljäveln fortfarande inte fungerar så tar jag bussen till dagis för att lämna Lucas. Idag tog jag en halvtimma tidigare buss för att garanterat hinna till jobbet i tid, litar inte riktigt på dom där tiderna och så vidare.

Dagen börjar med att jag får gå upp en halvtimma tidigare, vilket gör MYCKET när man inte kan sova på natten, sedan får jag stressa som ett as för att hinna, men hinner med cirka två minuter till godo fast med en halv hjärtattack - drog Meya och Lucas över gräset och igenom dungen för att hinna. Väl framme är iallafall bussen nio minuter sen. Tack.

Den kommer iallafall, och jag, med världens (enligt mig själv) tjockaste kropp ska kämpa mig in på bussen med hund, unge och barnvagn. Brukar vara bökigt i vanliga fall när bussen är i stort sett tom, men idag är det ca dubbelt så mycket folk som sittplatser. Alltså småfolk på väg till skolan. Flyttar dom sig? Nej. Jag knör mig förbi, låser vagnen, skiter i att visa biljetten för kommer inte fram, bussen åker iväg och där står jag. STÅR. Alla platser är ju upptagna. Flyttar sig någon? Nej.

Så där stod jag.

Inte för att jag bryr mig så jävla mycket egntligen, men själva grejen gör mig skitförbannad. JAG känner mig i form, jag fixar utan problem att stå upp i en buss med en busschafför som kör som en galning, MED hund, unge och barnvagn. Det är ok att INGEN i hela bussjäveln flyttar på sig. Speciellt när ALLA, alltså ALLA - var ungar under 16 år. Men ok, jag är i form. Ärligt.

Det som stör mig så förbannat är att HUR I HELVETE VET DOM DET? Hur vet dom att jag orkar stå? Hur vet dom att jag inte lider av fruktansvärda smärtor i kroppen på grund av graviditeten? Eller kanske helt enkelt har svårt att hålla balansen i dom där svängarna när man har en mage som gör en framtung åt typ alla håll? Tänk om jag i stället hade varit en gammal tant på kanske 80 år? Hade ungarna flyttat på sig då? Förhoppningsvis. Jag hoppas verkligen det.

Något jag undrar över är; vet dom inte på att man lämnar plats till 'svagare'? Har dom aldrig fått lära sig det? Kan dom inte använda vanligt sunt förnuft, eller är dom bara lata? Vad handlar det om egentligen? Alltså, jag bara undrar. Man kanske helt enkelt gör så längre, vad vet jag, jag åker aldrig buss.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0