Handikapp? Personlig assistent?

På våran långpromenad tidigare idag plockade jag även två cachar. Mini tycker detta med geocaching är sådär kul, Meya är desto nöjdare.

Dagens städning har gått sådär eftersom lilleman inte har varit på humör. När Pontus kom hem från jobbet somnade han och sov i tre timmar, sedan bad han mig att ha maten serverad varje dag han kommer från jobbet. WTF tänker jag, jag hinner knappt med Meya, än mindre all städning och mig själv ska vi inte prata om. Om jag hunnit värma en matlåda eller käkat några mackor på en dag, då får jag vara nöjd med mitt matintag.

HAN anser att "alla andra" tjejer som är mammalediga tar hand om ALLT, och killen behöver inte göra något, och så borde det vara för honom också.
JAG anser att det inte är något större fel på honom så han kan allt ta hand om sin egen skit. Eftersom jag är hemma är det för mig självklart att jag kan ta dammsugningen, damma, skura golv och tvätta och sådär, men jag är inte redo att städa efter honom för att han är lat och inte orkar slänga snusen i papperskorgen, ställa sitt använda glas i diskhon eller lägga sina smutsiga kläder i tvättkorgen, samtidigt som jag har fulla ansvaret över Leon och Meya för att Pontus ska spela för han har fanimej jobbet hela dagen och på helgen måste han vila upp sig.

Hur gör "alla andra"? Blir alla killar handikappade efter att ha fått barn och alla tjejer blir personliga assistenter dygnet runt?



Kommentarer
Sara

Vilken mansgris..,Usch vad tråkigt. Jag sätter mig på tvären så fort min sambo tycker att jag ska passa upp honom. Man är värd bättre om man ska ha det så :( Usch hoppas att du orkar och kan stå upp för dig! Styrkekramar!

2012-03-14 @ 13:04:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0